Tom Kenyon – Lumilor gândirii spirituale – partea a 3-a –
09/07/2015
Invocarea Lumilor gândirii spirituale – TREI ARTICOLE recomandate de Tom Kenyon
10/07/2015
Show all

Tom Kenyon – un minunat citat

Tom Kenyon –

fragment din seminarul Kalachakra Chakrasambara & Vajrayogini

Pentru cei care nu il cunosc suficient de bine pe Tom Kenyon, mă simt datoare să spun că el lucrează foarte mult cu diferite arhetipuri, pe care de fiecare dată le descrie foarte amplu, astfel încât fiecare participant să poată intra în perfectă rezonanţă cu lucrarea la care urmează să participe. Nu vrea să convertească pe nimeni la nimic şi nu propovăduieşte budhismul. Pentru că este un profund cunoscător al modului în care fiinţa umană şi Viaţa pe Pământ evoluează, dar şi un cercetător şi psihoterapeut recunoscut pentru rezultatele sale, Tom Kenyon caută în permanenţă cea mai directă şi eficientă cale pentru a ne arăta cum putem – mai simplu şi mai natural – să eliminăm obstacolele care ne împiedică să ne vedem şi să ne manifestăm adevărata Esenţa Divină. El foloseşte cu mare măiestrie arhetipurile din toate culturile, dar şi metafore extraordinar de grăitoare pentru a face din munca lui o artă vindecătoare.

Iată cât de simplu poate să tranşeze un subiect complex, care ne ţine prezentă confuzia cu privire la cine suntem noi cu adevărat, folosindu-se de înţelepciunea budhistă.

Elena Cocis

Iată ce ne spune Tom, ce am simţit eu să împărtăşesc cu voi:

“Dacă cercetaţi budhismul observaţi două şcoli de bază: una este şcoala din Sud, din care face parte şi curentul Hinayana – care înseamnă „vasul mic” – esenţa acestei şcoli stă în credinţa lor că fiecare fiinţă este singura responsabilă de evoluţia sa – şi şcoala nordică denumită budhism tibetan, din care face parte curentul Mahayana – care înseamnă „vasul mare”, adică ceea ce fac nu e doar pentru ei, ci pentru toate fiinţele simţitoare.

Eu sunt un budhist Hinayana cu tendinţe Mahayana. Hahah!

Hinayana predomină în această sesiune cu care vom lucra, dar zeităţile au vrut să încheiem şi cu un ritual Mahayana, deoarece există atât de multă suferinţă în lume.

Vreau să vă vorbesc puţin despre Mahayana, despre ce înţeleg eu despre ea, care este atitudinea potrivită pentru înţelegerea ei, deoarece eu cred că există multe neînţelegeri în Vest legate de acest subiect.

Unii cred că Mahayana spune că noi toţi suntem Unul, fără diferenţieri. Asta nu este poziţia nici măcar a unui budist Mahayana din Tibet. Există diferenţe, dar în acelaşi timp suntem şi profund interconectaţi. Mahayana este cea care ne vorbeşte despre interconectivitate.

Einstein a spus că noi suntem „lumină blocată”. Asta sunt corpurile noastre. Câmp gravitaţional, lumină blocată.

Există tradiţii în budhismul tibetan care vorbesc despre „corpul curcubeu” prin care corpul este reabsorbit în lumină şi dispare. Materia fizică este transmutată ad litteram în lumină. În acel nivel al luminii suntem cu toţii interconectaţi. În tărâmul luminii şi al sunetului pur suntem cu toţii interconectaţi fie că ne place sau nu. Ştiu că sunt fiinţe cu care nu ne place să fim interconectaţi dar la un anumit nivel suntem, fie că ne place fie că nu. Diferenţele care ne enervează sunt la un nivel diferit de cel de care vorbim acum.

Printr-un ritual Mahayana nu se impune nimic nimănui. Nu trimiteţi nimic nimănui. Aici, penele mele de budhist Hinayana se scutură. Unii oameni trimit „energie vindecătoare” către alte persoane fără permisiunea şi fără ca ei să ştie, gândindu-se că e cel mai bun lucru. Dar s-ar putea să nu fie cel mai bun lucru pentru că toţi avem dreptul să suferim aşa cum toată lumea are dreptul să fie fericit şi eliberat. Unii suferă de ceea ce eu numesc „iluzia Mahayana”. La un moment dat voi scrie un articol despre ea şi pe care îl voi numi chiar aşa „ Iluzia Mahayana”. Apoi mă voi pregăti pentru un potop de întrebări despre ce vreau să spun.

După mine, Mahayana este realizarea ultimă a conştiinţei în care înţelegi în sfârşit că eşti unic, individual, că te-ai împuternicit în toate nivelele fiinţei tale şi doar când ajungi în starea asta izbucnesc spontan din tine emanaţii de iubire. La acel nivel nu vă gândiţi la asta, pentru că este în natura voastră, este firesc, se întâmplă pur şi simplu.

Mahayana e fructul copacului a cărui rădăcină este Hinayana.

Dacă vă gândiţi la copaci sunt o metaforă frumoasă pentru că viaţa depinde de ei – ca şi de planctonul din oceane – pentru că produc oxigen. Un copac îşi trage hrana din sol şi prin lumina Soarelui face fotosinteză. El transmite ceva din propria lui natură şi schimbă dioxidul de carbon în oxigen. În interiorul său însă monitorizează permanent care sunt nevoile sale. Nu se uită la lume şi nu spune: „Oooo… e nevoie de mai mult oxigen! Voi fotosintetiza mai mult deşi asta mă epuizează!” Copacul nu face asta! El are o inteligenţă înnăscută, interioară, primordială despre integritate. Inteligenţa primordială spune: „Eu şi tu! Există un loc unde eu se termină şi începe tu dar şi un loc unde suntem interconectaţi.” Copacii sunt profund interconectaţi cu toate formele de viaţă de pe Pământ deoarece produc oxigen. Noi trăim cu oxigen. Fără ei şi fără planctonul din oceane nu ar mai exista viaţă biologică aşa cum cunoaştem noi.

Acesta este un exemplu prin care explic şi la asta mă refer atunci când spun că Mahayana este realizarea finală a Hinayanei. Copacul are propria lui integritate şi are grijă ca rădăcinile sale să meargă acolo unde trebuie să fie, prin procesele lui interne face ce trebuie să facă, dar grija pe care o manifestă către sine se extinde şi asupra Vieţii. Acesta este spiritul Mahayanei.

Asta face parte din ceea ce eu numesc „Iluzia Mahayanei”. E ceva care apare în comunităţile budhiste, de fapt în general în comunităţile spirituale, fie că îi spui Mahayana în budhism sau iubire în comunitatea New Age. Există o înţelegere greşită a barierelor dintre indivizi şi onorarea lor şi modul de funcţionare a interconectării – care, totuşi, onorează barierele. Vorbim de un lucru foarte complex.

………………………

E foarte important să înţelegeţi că nu trimiteţi energia voastră nimănui ci doar o introduceţi în atmosferă. Orice fiinţă deschisă pentru reducerea suferinţei ei poate să atragă asta energetic, indiferent dacă urmează sau nu vreo religie. E vorba de energie şi conştiinţă nu de dogmă sau religie. Nu trimitem nimic. Eu cred că este intrinsec greşit să trimiteţi energie oamenilor fără permisiunea lor. Asta e una din barierele mele proprii.

Când vom face ritualul, eu voi incanta a doua parte din Roata rugăciunii. Dacă doriţi să vă alăturaţi incantaţi în linişte, în inimă, Om Mani Padme Hum şi trimiteţi emanaţii. Înţelegeţi că nu vă goliţi de nimic. E un alt punct important de înţeles. Nu daţi nimic de la voi! Vă conectaţi cu acea parte din voi care e infinită prin natura ei, aşa că nu vă goliţi de nimic.”

Tom Kenyon

Home

The Kalachakra of Chakrasamvara and Vajrayogini